המועמד של אלשיך, הרב רחמים ברכיהו נבחר לרב המשטרה

בנצי לייזרוביץ No Comments on המועמד של אלשיך, הרב רחמים ברכיהו נבחר לרב המשטרה

המינוי מהווה הדחה לרב החרדי הנוכחי משה גפני • ברכיהו עמד במרכזה של סערה ציבורית לאחר שהתיר לשמוע שירת נשים בעצרת תפילה שנערכה למען שלושת הנערים החטופים הי"ד • הוא משמש כיום כרב היישוב טלמון וכראש בית המדרש "מאמינים במשטרה"

רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו צילום: אתר מאמינים במשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ואישר למנות את הרב רחמים ברכיהו, לרב משטרת ישראל, עם מינויו תוענק לו דרגת נצ"מ.

הסמפכ"ל, ניצב זוהר דביר, עמד בראש ועדת איתור שהוקמה במאי 2016 ובמהלכה אותרו מועמדים מתאימים על פי קריטריונים שכללו בין היתר: אישיות חינוכית, יכולת פסיקה הלכתית מוכחת, הכרות המועמד עם עולם המשטרה ויכולת אישית להתחבר למגוון השוטרים המשרתים במ״י.

הוא  נבחר מבין המועמדים, כנהוג בבכירים בדרגתו, על ידי סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל ועבר מבדק תעסוקתי ומבדקים ביטחוניים כנדרש.

הרב ברכיהו משמש כיום כרב היישוב טלמון וכראש בית המדרש "מאמינים במשטרה" שמזה מספר שנים פועל לליבון וגיבוש משנה סדורה, שתאפשר הלכתית לשומרי מצוות לשרת במשטרת ישראל.

ברכיהו עמד במרכזה של סערה ציבורית לאחר שהתיר לשמוע שירת נשים בעצרת תפילה שנערכה למען שלושת הנערים החטופים הי"ד. הוא הסביר את "פסיקתו" בתואנה של מניעת גוון מגזרי. הרב אבינר כינה את הפסיקה כפסיקה שבתאית.

המינוי מהווה למעשה 'הדחה' של מ"מ רב המשטרה משה גפני, יהודי חרדי מאלעד, שכיהן כרב המשטרה בשנים האחרונות.

מכריו של גפני זועמים: "מגיע מפכ"ל סרוג ומחליט שרירותית, להדיח את מי שמילא את מקום רב המשטרה בהצלחה רבה מספר שנים, וממנה אדם מחוץ לשורות המשטרה שנמנה על המגזר שלו". ומוסיפים "המסר שלו לחרדים: אתם לא רצויים".

לא פלא שראשון המברכים הינו ארגון רבני צהר שמברך את "הרב ברכיהו תלמיד חכם גדול בתורה, פוסק חשוב, הקים את התוכנית "מאמינים במשטרה" ועוסק שנים בענייני הכלל והפרט ברגישות ובתבונה רבה. מתוך היכרות של שנים רבות בצעידה בדרך משותפת אנו בטוחים כי למשטרת ישראל מונה היום רב שדלתו תהיה פתוחה לכל, ויכולותיו התורניות והאנושיות יעניקו למשטרת ישראל מענה רוחני לכל צרכיה".

תכנית מאמינים במשטרה סייעה לקרב את הציבור הדתי לאומי למשטרת ישראל על מנת לקדם גיוס שוטרים גם מציבור זה שהדיר רגליו מן המשטרה בעבר. משטרת ישראל חרטה על דגלה לשרת נאמנה את כלל אזרחי מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין, תוך שמירה על זכויות אדם בממלכתיות, בשיוויוניות, ללא משוא פנים ובסובלנות. אנו בטוחים כי הרב רמי ברכיהו אשר נבחר לתפקיד הרב הראשי, יהווה גשר לכלל הקהלים בארגון ומחוצה לו ויהיה דמות רוחנית ומצפן מוסרי לכל שוטר באשר הוא.



0 תגובות